حمله آمریکا به سایتهای موشکی، پهپادی و راداری در جنوب ایران
آمریکا به اهدافی در داخل خاک ایران حمله کرد و صدای چندین صدای انفجار در حوالی بندر طاهرویه شهرستان سیریک در جنوب ایران شنیده شد.
متعاقب این انفجارها، فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه با صدور اطلاعیهای اعلام کرد که به سایتهای موشکی و پهپادی ایران حمله کرده است. طبق اطلاعیه سنتکام، تاسیسات رادار ساحلی ایران نیز مورد حمله قرار گرفتهاند.
سنتکام در توجیه این حملات اعلام کرده است: به تلافی حمله پهپادی ۲۵ ژوئن ایران به کشتی باری M/V Ever Lovely با پرچم سنگاپور، هنگام خروج از تنگه هرمز در امتداد ساحل عمان، به سایتهای ایرانی حمله کردیم.
در بیانیه سنتکام آمده است: نیروهای آمریکایی به هماهنگیهای عبور امن برای کشتیهای تجاری ادامه میدهند و برای اطمینان از رعایت کامل توافق، هوشیار باقی میمانند.
ساعاتی پیش، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در شبکه اجتماعی اش نوشته بود که ایران با ۴ پهپاد به این کشتی حمله کرد و هر چند ۳ پهپاد رهگیری شدند ولی یکی از آنها به کشتی اصابت کرد. ترامپ، در این پست ایران را به نقض آتش بس متهم کرده بود.
روز گذشته و در پی اعلام عمان مبنی بر ایجاد یک مسیر دریایی در جنوب تنگه هرمز برای عبور کشتی ها، ایران به کشتیها هشدار داده بود که بدون هماهنگی با سپاه، از هیچ مسیری در تنکه هرمز عبور نکنند.
منبع: عصر ایران